Service Desk

E-mail - FAQ

Wat doe ik tegen ongewenste e-mail?

Als u last hebt van ongewenste reclameboodschappen, oftewel spam, is het vaak geen afdoende oplossing om al deze e-mailadressen te blokkeren. De afzender van dit type e-mail wisselt vaak, waardoor de blokkering niet meer effectief is.

Het belangrijkste advies: geef uw e-mailadres niet te makkelijk prijs. Als u zich ergens voor aanmeldt waarbij een e-mailadres wordt gevraagd, kunt u het beste altijd eventuele opties voor het ontvangen van reclame uitzetten. Nog veiliger is het om voor nieuwsbrieven een ander e-mailadres te gebruiken.

De oplossing die EuroNet Internet u biedt is EuroNet Antispam. EuroNet Antispam is een spamfilter dat door middel van bepaalde vooraf opgestelde regels automatisch kijkt of een e-mail als spam beschouwd kan worden of niet. Indien de e-mail spam is, dan merkt EuroNet Internet de e-mail met ***SPAM*** en stuurt deze alsnog naar u door. U kunt deze e-mail vervolgens automatisch in een aparte folder opslaan. Het grote voordeel van EuroNet Antispam is dat u geen last meer hebt van ongewenste e-mail, maar de desbetreffende e-mails, indien u dit wilt, nog wel kunt bekijken.

EuroNet Antispam is gratis voor iedereen met een EuroNet Internet abonnement. Voor het functioneren van EuroNet Antispam dient echter wel gebruik gemaakt te worden van de EuroNet mailservers. Lees meer over EuroNet Antispam of neem contact op met onze Service Desk op 020 53 55 200 (lokaal tarief). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van negen uur 's ochtends tot zes uur 's avonds.